fbpx

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Winkelmandje

Vuistregels voor een betere nachtrust

Wist jij dat 55% van de Vlamingen zich niet uitgerust voelt ’s morgens? En dat slecht slapen een negatief effect heeft op je huid en het proces om af te vallen vertraagt?

Heerlijk netflix bingewatchen, chips eten in je zetel en lekker luieren. Heb jij ook van die quilty pleasures die je soms uit je slaap houden? Dan hebben wij fantastisch nieuws voor jou want met onze vuistregels maak jij komaf met onrustige nachten. Je hoeft niet alles te veranderen, probeer eens een paar tips uit en kijk of het werkt voor jou! Wie weet heb je wel de nacht van je leven 🙂

1. Zeg vaarwel tegen slechte gewoontes

  • Eet ‘s avonds een lichte maaltijd. Dit ten laatste 1,5u voor je gaat slapen. Eet ook niet te weinig (neem voldoende groenten) want van honger kan je ook niet slapen.
  • Zorg ervoor dat je 2 liter water drinkt per dag.
  • Vermijd sigaretten, alcohol en cafeïne. Alles met mate natuurlijk, af en toe een glaasje wijn of een tasje koffie kan gerust 😉
  • Probeer slaapmiddelen te beperken… Je slaapt er misschien meer door maar je slaapt niet beter. Ga voor een natuurlijk voedingssupplement dat niet verslavend werkt: met de Omega Zen van Rainpharma ervaar je 50% minder stress in 6 weken tijd of neem het yoga supplement van Rainpharma en slaap beter in, door en kwalitatiever.

2. Doe ontspannende activiteiten

  • Kies voor een fijne wandeling na het avondeten of yoga. Intens sporten doe je beter overdag.
  • Neem ’s avonds een ontspannende douche met de heerlijk geurende skin washes van Rainpharma. Bijvoorbeeld de Bonsoir therapy shower wash met zijn verwarmende en kalmerende eigenschappen zodat je in harmonie de dag kan afsluiten.
  • Probeer een uur voor je in bed gaat, al je gedachten op te schrijven in een boekje. Op die manier schrijf je het van je af en is het piekeren gedaan bij het slapen gaan.

3. Kies voor een vast slaapritme

  • Probeer elke dag op hetzelfde uur te gaan slapen. Best ook in het weekend. Wil je toch uitslapen? Slaap dan een uurtje langer maar niet meer.
  • Een powernap kan deugd doen. Maar niet na 15u en niet langer dan 30 minuten.
  • Ga slapen als je moe bent want de eerste uren zijn het belangrijkste. Een film afkijken is leuk maar niet ten koste van je slaap.

4. Zorg voor een gezond slaapklimaat

  • De temperatuur in je slaapkamer dient tussen 16 en 20 °C te zijn.
  • Zorg voor voldoende zuurstof en verlucht elke dag je kamer.
  • Maak het stil en donker. Zo kom je geest tot rust.
  • Richt je slaapkamer gezellig in met een diffuserruim op en gebruik rustgevende geuren zoals lavendel.

5. Beperk schermtijd

  • Geen gsm of tablet in de slaapkamer.
  • Kijk in bed ook liefst geen televisie.
  • Een boek lezen van Goedele Leyssen voor het slapen werkt ontspannend en geeft ineens inspiratie voor meer balans. Daarna heerlijk even knuffelen en indommelen.

6. Kies slaapmateriaal dat bij je past

  • Heb je last van rug- of gewrichtspijn? Schaf jezelf dan een goede matras, topper en hoofdkussen aan.
  • Vervang op tijd je matras indien ze versleten is.
  • Nog een persoonlijke tip: een lamswollen deken van slaappunt. Wol neemt het lichaamsvocht snel op en geeft dit meteen af aan de omgevingslucht. De stof wordt daardoor niet klam en nat. Hierdoor kunnen jouw spieren maximaal ontspannen. Mijn nachtelijk zweten was gedaan dus ik werd niet wakker, ik viel sneller in slaap (het deken is wat zwaarder en geeft daardoor ontspanning) en lag echt super zacht.

Probeer 1 van deze tips en merk zelf het verschil! Heb je graag persoonlijk advies op maat? Geef ons dan even een belletje of stuur ons een mailtje. Wij helpen jou met plezier verder.

Liefs Team Harmonize

0496 50 16 20, info@harmonize.be

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Copy link
Powered by Social Snap